8. 12. 2013.

Higijena lica


Drage dame (i momci!),

Nije me bilo dosta dugo a odavno imam jednu temu na umu o kojoj imam ponešto da kažem. Tiče se čišćenja lica, a sve na temu toga kako se dešava da nekome ko je prošao pubertet i dalje izlaze bubuljice. O hormonalnim razlozima ne znam skoro ništa i o tome ne mogu da pričam, ali mogu da kažem par stvari koje se tiču dnevne rutine i higijene koje meni konkretno pomažu kada su u pitanju bubuljice.

1. Ovo sigurno već znate - lice nije dobro dodirivati, sem naravno kada se umivamo i nanosimo kremu i šminku. Na neke ljude ova stvar manje utiče nego na druge - npr. gledala sam jednom neku devojku koja se celo veče dodirivala po licu a lice joj je inače čisto prečisto! Ja kako dotaknem lice, tako mi na tom mestu izađe bubuljica tako da je za mene ovo pravilo broj 1.

2. Treba se umivati ujutro i uveče - vodom i nekom vrstom sapuna. E sad, ja sam vrlo skeptična prema gelovima uopšte, mada priznajem da postoje neki dobri, i nikako ne verujem da se bez vode može očistiti lice. Uglavnom, kakvo god sredstvo da odaberete, lice njime i vodom treba - izribati :) Umivanje kakvo sam ja nekada praktikovala je bilo vrlo površno, dok nisam čula da lice treba prati kao ruke, pošto je na kraju dana jednako prljavo, dakle dobro ga i temeljno oprati. Od tog dana sam počela da koristim i neka pomagala - četkicu za pranje lica, koju toplo preporučujem, mada zna da bude malo bolna (drvena Aldo Vandini koju ja imam može da se nađe u DM-u, a plastična u Sephori, a verujem da postoje i druge varijante). Kad se istrljam ovom četkicom, stvarno se osećam čistije i koža jeste mnogo glatkija. U poslednje vreme češće koristim prirodni sunđerčić (može da se nađe u Lilly-u, u setu od po dva) koji takođe ima dejstvo blagog pilinga i koji može da se koristi svaki dan. Moram da priznam da sunđerčić više volim - zato što njegova upotreba nije bolna :) i zato što skuplja vodu pa ništa ne curi kad se umivam, i jedina mana mu je što mora često da se menja da od njega ne bi bilo više štete nego koristi. I obavezno ga posle upotrebe postaviti tako da se lako osuši.
Mada, čak i bez ovih stvarčica, koje su stvarno spas za masnu kožu, koža može sasvim lepo da se očisti ako joj se posveti više pažnje i ako se malo duže nežno trlja prstima.

3. Treba redovno menjati jastučnice i peškire za lice. Kada se to ovako kaže, zvuči trivijalno i nekako se podrazumeva. Vi ste možda bolji od mene po ovom pitanju, ali meni je neko morao da kaže da počnem češće da menjam jastučnice pa sada to radim na nedelju dana :) Značajno menja situaciju! Sa peškirima sam bila bolja ;)

4. Treba izbaciti kozmetiku i šminku koja iritira kožu. Ponekad je moguće da neka krema, sredstvo ili puder loše deluju na kožu - posebno puder. Takav je bio prvi puder koji sam kupila - posle par sati nošenja, koža mi se bila upalila i nisam ga više nikad stavila. Obično je lako videti da neko sredstvo ima negativne posledice na kožu, posebno ako se ne koristi puno sredstava sa njim u isto vreme, ali ako na nešto sumnjate a niste sigurni da li je baš od toga - ja bih izbacila druga sredstva i koristila samo to par dana pa ako situacija ostane ista, prestala bih sa upotrebom.

5. Uvek ali uvek treba skinuti šminku pre spavanja. Ovo je stvarno bitno jer nije prošla ni jedna jedina noć da sam zaspala sa šminkom a da se nisam probudila sa bubuljicama. Ja sam, znajući za tu svoju sklonost grehu da kad sam umorna samo padnem u krevet i spavam, kupila maramice za skidanje šminke pa ako baš ne mogu da ustanem, makar skinem šminku (ja koristim Velnea maramice iz Lilly koje su za svoju cenu odlične i ne iritiraju ni oči ni kožu). Ali šta da kažem, ovde stvarno treba biti disciplinovan i maramice se ne mogu uporediti sa pranjem lica.

6. Treba redovno prati četkice za šminku. Ja najčeće preskačem onu za rumenilo jer nikad ne primetim da je prljava, i ona mi se najčešće obije o glavu. Najveća opasnost verujem da vreba iz one za tečni puder jer se tu najlakše razmnožavaju bakterije i savetuje se da se ona pere posle svake upotrebe, kao i četkica za korektor. Četkice za rumenilo i puder u kamenu se mogu prati i posle par upotreba.

7. Treba sklanjati kosu sa lica, posebno šiške - ovo je vrlo bolna istina, da ispod šiški nastaje haos, ali tako je. To važi donekle i za predeo oko ušiju i cele bočne strane lica. Nemam šta posebno da kažem tu, znate šta vam je činiti ako primetite da to može da bude razlog.


E sad, šta raditi kada se bubuljice već pojave. Nisam ekspert za tretiranje bubuljica i nemam nijednu od onih spravica za istiskivanje, ali znam sledeće - ako odolim iskušenju da je čačkam i napravim krater, ako se u tom periodu umivam ujutro i uveče i ako ne stavljam puder ni bilo šta drugo sem kreme preko nje - nestaće za dva dana. I to bez ožiljka. U suprotnom, proces zarastanja traje mnogo duže i vrlo je moguće da ostavi i ožiljak. U tom periodu je u svakom slučaju potrebno posebno obratiti pažnju na higijenu - umivati se redovno, promeniti jastučnice i peškir, ne koristiti dodatna sredstva i sve je ok za par dana. Moj lični recept plus je da uveče natapkam propolis na bubuljicu ili ranicu (ako nisam odolela :)). Primetila sam da to vrlo blagotvorno deluje, makar na moju kožu. I da, u tom periodu treba izbegavati pilinge i upotrebu četkice za pranje lica da se ranica ne bi još više proširila.

Toliko od mene,
Bojana u boji


Нема коментара:

Постави коментар