10. 4. 2013.

Voda naša nasušna





Ok, danas sam potpuno ubeđena da postoji jedna stvar koja je za lepotu i zdravlje od neprocenjivog značaja - voda! As simple as that.

Ako je postojalo biće koje nije pilo vodu i koje ne znam kako je preživljavalo - to sam bila ja. Do pre samo par godina, niko ne bi mogao da me ubedi da treba da pijem vodu, da mi je to neophodno i da mi se voda zapravo pije samo što to ne primećujem. Što je najčudnije, pila sam je samo kada je padala kiša! Sve naopako. I tako sam ja tavorila u tom suvom stanju sve dok nisam aktivno počela da pratim devojke, takozvane bjuti gurue (beauty gurus), na jutjubu. Mogu slobodno da kažem da su one zaslužne za mnogo promena u mom životu i da sam mnogo toga naučila od njih. Toliko da ta tema zaslužuje poseban post. Elem, jedna od devojaka koju sam počela da pratim i koju sam zavolela - Andrea's Choice - insistirala je na tome da da bismo bile lepe i zdrave, MORAMO da pijemo vodu. I to dovoljno vode. Koliko je bila značajna za mene pokazuje i to što je ona bila prva osoba koju sam poslušala. Valjda zato što je toliko lepa i što toliko brine o sebi, ubedila me je da je to nešto što je stvarno dobro i za mene. Od tog trenutka se desilo čudo koje se i dalje dešava. Ali najpre o tome koliko je vode dovoljno!

Evo linka na jedan kalkulator za količinu vode koju treba popiti u toku dana. I da se razumemo, ne računaju se sokovi, supe i slične stvari (iako na kalkulatoru kaže da se i to računa) - samo čista voda! Sva druga tekućina je + na ovu vrednost. Moja vrednost je 2 litra, iako mi ovaj kalkulator pokazuje 1,7. Ako ćete se voditi mojim iskustvom, možete na vrednost koju vam da dodati još 3 deci (oko 2 čaše vode), ali iskreno - mislim da je čak i 1,7 l je dosta za početak (samo za početak :))

Kalkulator - Koliko vode treba dnevno da popijem?

Neke od bitnijih promena koje sam primetila otkad pijem vodu su sledeće:
1. LICE - pošto imam izrazito masnu kožu, dosad je bilo neophodno da radim piling (i to dosta grub piling) svaka dva dana. Kada sam počela svoj voda-dril, broj dana do sledećeg pilinga se toliko povećao da nisam mogla da verujem - prvi sledeći piling sam uradila tek sigurno posle nedelju i po! Mislim da postoji još jedan faktor koji je na ovo uticao, o tome u nekom sledećem postu, ali voda je tu bila neizostavan element. To znam jer kada sam kasnije probala isto samo bez vode - nije uspelo.
2. KOSA - nije više bila tako krta i suva i dobila je sjaj i elastičnost. I no more ispucalih krajeva. Mućo importante!
3. USNE - nisu više bile tako suve i ispucale sa čim generalno muku mučim.
4. STOMAK - otkako znam za sebe imam taj stomačić bez obzira na to koliko i šta jedem. Oduvek mi je to bilo sumnjivo, i to je ujedno i najveće čudo koje sam otkrila da voda radi - topi stomačić! Kao da sva ta hrana nije mogla da ode bez vode nego se taložila po mom stomaku. Tako da - ako vam je sumnjiv vaš stomačić, možda je stvar u tome što ne pijete dovoljno vode!

E sad, da bih, tako nedisciplinovana u pijenju vode kakva jesam, uspela da održim taj ritam pijenja, imam neke trikove i pravila koja se trudim da poštujem. Zapravo, samo 2 trika, ostalo je improvizacija :)

1) Trudim se da prvih pola litra popijem ujutro, pre prve kafe. Japanci imaju običaj (makar sam tako čitala) da popiju čašu ili dve tople vode našte srca ujutro i to bi trebalo da je jako korisno za varenje, ali to još uvek nisam probala. Probala sam opciju vode sa limunom ujutro, ali to mi se nije pokazalo kao nešto dobro - ne preporučujem.
2) Pijem vodu iz flašica od pola litra, tako da uvek znam koliko sam popila i koliko mi je još ostalo. Drugo, super sam ponosna svaki put kad ispraznim flašicu, tako da sam super ponosna na sebe najmanje 4 puta u toku dana. Ta-da! :)

Tako, drage moje žene, pijte vodu da biste bile još lepše, i da ne pričam - zdravije. Ja taj cilj sebi postavljam svakog dana i moje celo telo je više nego zadovoljno kada ga ispunim. 

Bojana




Нема коментара:

Постави коментар